Ingmar Lennberg, Marit Holmstrand och Anneli Nordh.

Årsmötet 2014!

ÅRSMÖTE MED REUMATIKERFÖRENINGEN I LJUSDAL!

Till föreningens årsmöte söndagen den 23 februari på Golfrestaurangen i Ljusdal kunde ordföranden Anneli Nordh hälsa 55 st röstberättigade medlemmar välkomna.  Till ordföranden för mötet valdes Marit Holmstrand och till sekreterare Ingemar Lennberg.

Föreningen var vid ingången av år 2013 246 medlemmar.  Föreningen har många aktiviteter på programmet med förutom bassängträning även träningscafé varje fredag på Solhuset, stickkaféer både i Färila och Ljusdal, zumbadans, livskvalitetcirklar och bocciaspel. Fibrogruppen har träffats kontinuerligt under våren och hösten. Föreningen genomförde tillsammans med andra reumatikerföreningar i länet en uppskattad bussresa till Riva del Garda under hösten.

Anneli Nordh omvaldes till ordförande för ytterligare 1 år. Omval av Lena Norin, Jenn K Resve och Lilian Eriksson som ledamöter för ytterligare 2 år samt omval av Stig Olsson, Ulla Lindberg, Anita S Klaesson och nyval av Elisabeth Arbinger som ersättare på 2 år. Nyval av ordinarie revisor på 2 år Sven-Olov Johansson och omval av revisorsersättare 2 år Janerik Färlin. Lena Öst kvarstår som ordinarie revisor ytterligare 1 år. Ny i valberedningen efter Kurt Ericsson valdes Birgitta Helmersson på 2 år samt omval av Pia Lennberg 1 år. En aktivitetsgrupp på 6 personer bildades för att vara styrelsen behjälplig vid olika arrangemang.

Avtackades Birgitta Helmersson för sitt arbete i styrelsen. Även Kurt Ericsson avtackades för sitt arbete i valberedningen samt Bengt Persson, som varit vår revisor. Dessutom fick de ansvariga ledarna för de olika cirklarna en varsin bukett samt även mötesordföranden och mötessekreteraren.

För god underhållning före och efter årsmötet stod Inger Markusson och Torbjörn Martinsson för.

Årsmötet avslutades med en mycket god middag tillagad av Slottegymnasiets restaurangskola.

Lena Norin.