Årsmötet

Ljusdals Reumatikerförening höll sitt årsmöte 2015-02-22 i den nyrenoverade Folkparksserveringen i Ljusdal. 58 medlemmar hade hörsammat kallelsen och jag tror att många var nyfikna på att se hur fint det blivit. Det blev någon form av nostalgi för många av oss, som varit i Folkparken i vår ungdom.

Årsmötet startades med ett Zumbapass till låten ”Tillsammans” som Ingela Pling Forsman skrivit till Reumatikerförbundets 70-årsjubileum vilket sker under 2015.Den som höll i klubban och den som satt bakom datorn, även i år, var Marit Holmstrand och Ingemar Lennberg. Skönt med en erfaren ordförande och en erfaren skrivare. Protokollet i stort sett klart direkt efter mötet. Tack till dom.
Den tidigare styrelsen är fortfarande intakt och det enda nyvalet som skedde var en ny revisor då vår tidigare revisor flyttat från orten. Föreningen lämnade en hel del information om vad som kommer att hända i föreningen o i distriktet under det kommande jubileumsåret.Hembygdsgården stod för den jättegoda maten, ett stort tack till Åsa med personal, och för trevlig underhållning stod ”Vi Två”. Trevlig musik som verkligen var lämplig vid detta tillfälle, tack även till dom.
Naturligtvis fanns ett lotteri och lotterna gick snabbt åt och en hel del lyckliga vinnare blev det.

Tack för ett trevligt årsmöte!

Ordföranden